Microsoft 365 voor thuiswerkende finance professionals

Online workshop via MS Teams

pijl
Excel, Word, PowerPoint, Outlook en Teams, kort samengevat: Microsoft 365. Dat is tegenwoordig de vlag die de lading dekt. Eén platform met alle applicaties; inclusief opslag in de OneDrive voor Bedrijven en/of SharePoint. Maar nog meer van deze tijd is Teams (ook een onderdeel van Microsoft 365), dat nú als platform dient voor het (samen)werken met je medewerkers in projecten en teams. Bij dit relatief nieuwe platform is communicatie leidend. Op de achtergrond draaien en werken vertrouwde applicaties en opslaglocaties.

Is dit allemaal van de laatste tijd? Beslist niet! Microsoft 365, of zoals het voor 1 april 2020 heette: Office 365, kent zijn definitieve introductie in juni 2011. En Teams? Dat is al in maart 2017 geïntroduceerd. De pandemie heeft echter voor een explosieve toename van het aantal gebruikers en het aantal sessies geleid. Zie je het bos nog door alle bomen heen? En dan hebben we het nog geen eens gehad over de cloud. Want hoe virtueel is die dan wel?

In deze workshop nemen we je mee op onze tocht door het bos van Microsoft 365. Onderweg laten wij je de vele mogelijkheden zien van wat wordt aangeboden, maar nog veel belangrijker, welke keuzes je daarbij kunt maken. En dit alles natuurlijk bekeken door de bril die je hebt als finance professional. Aan het eind van de rit heb je genoeg kennis en bagage meegekregen om de juiste keuzes te maken en te zien welke tools je het beste voor jouw team en werkzaamheden kunt toepassen.

Wat leer je tijdens online workshop?
In deze vier uur durende online workshop geven we je een overzicht van de verbluffende mogelijkheden van Microsoft 365 en focussen daarbij op thuiswerkende finance professionals. Je krijgt tal van handige Tips & Tricks waardoor het werken met de verschillende applicaties binnen Microsoft 365 je makkelijk afgaat en het ook leuker wordt. Graag heten we je van harte welkom in workshop!

Leer in deze bijeenkomst:

  • Wat Microsoft 365 aan mogelijkheden heeft
  • Hoe je optimaal gebruik maakt van deze mogelijkheden
  • Hoe je werk beter en slimmer kan met behulp van Microsoft 365
Investering

350 exclusief BTW

Aantal PE-uren

4 PE-uren

Meer weten over inhouse-mogelijkheden?

Diverse organisaties gingen je al voor.

Ontdek in deze speciaal voor een virtuele setting ontwikkelde workshop hoe je slim en efficiënt samenwerkt met Microsoft 365 applicaties in deze ongekende tijden van alsmaar voortdurende lockdown.

10.00 – 11.00 uur: Microsoft 365

  • Werken met het Startscherm van Microsoft 365, in combinatie met de verschillende Apps, Zoeken, Instellingen, Help en Accountbeheer
  • Hoe om te gaan met OneDrive en SharePoint in combinatie met Online versus Lokaal; wat zijn de verschillen en de overeenkomsten; ‘delen is het nieuwe mailen’
11.10 – 12.00 uur: Teams

  • Werken met Teams, het platform waar alles bij elkaar komt
  • De opbouw van Teams: Kanalen, Leden & Gasten en Eigenaren, in combinatie met Outlook en SharePoint; Vergaderverzoeken, vanuit Teams en Outlook
13.00 – 14.00 uur: Excel

  • Van Lijst naar Tabel naar Draaitabel, in combinatie met PowerPivot en het combineren van meerdere bestanden
14.10 – 15.00 uur: Microsoft Office

  • Efficiënter werken met Outlook, PowerPoint en Word
  • OneNote, ‘onbekend maakt onbemind’, maar terecht?
  • Vragen en afsluiting

Pauzes
11.00 – 11.10 uur
12.00 – 13.00 uur
14.00 – 14.10 uur